Les drassanes del rei

Places limitades

AVAC de Calella - Carrer August Pi Sunyer, 1, 17210 Calella de Palafrugell

Inscripcions a la biblioteca 972.30.48.09 / biblioteca@palafrugell.cat

"El somni d’un rei que va prendre les decisions més valentes en la convulsa Catalunya del segle XIII. Seguint una vella idea del rei Jaume I, el seufill Pere el Gran va decidir tirar endavant l’ambiciós projecte de dotar la Ciutat Comtal d’unes drassanes que fossin un referent arquitectònic, sense parió ni tan sols en les construccions religioses, i alhora un repte i un estímul per iniciar l’expansió del país cap a la Mediterrània. En el seu recorregut, però, s’enfrontà amb poderoses forces que no veieren amb bons ulls aquell desafiament al poder de l’Església i a la política de regnes establertafins aquell moment. Boicots, assassinats, lluites de poder, enfrontaments, persecució de jueus, però també moments per a l’amor i l’amistat, tot un món que descriu un temps i uns personatges en un segle xiii que iniciava el nou rumb de grandesa que portaria Catalunya a dominar Sicília i bona part dels països del seu entorn."

ago