Imprescindibles: La fascinació del periodisme. Cròniques (1930-1936), d'Irene Polo

Glòria Santa-Maria i Pilar Tur

Dijous 16 de febrer | 18:00 h

Irene Polo va iniciar la carrera periodística l’any 1930 i va exercir a Barcelona, de manera apassionada i sovint bel·ligerant, la seva professió fins a l’any 1936, en què va marxar cap a Amèrica amb la companyia teatral de Margarida Xirgu. Els articles publicats, durant aquests anys, a ImatgesLa HumanitatLa RamblaL’OpinióL’Instant i Última Hora ens han deixat un testimoni inestimable, irònic i brillant, de la societat i la política d’aquell moment: des d’articles sobre els usos de la moda—la introducció del pantaló femení, l’aparició de l’escot—fins a reportatges de denúncia social—la mendicitat a Barcelona,  les pèssimes condicions de vida de treballadors i immigrants—o d’alerta política—com el reportatge en què es fa passar per seguidora de les Juventudes de Acción Nacional, o els articles dedicats a la censura, que ella mateixa va patir—. La rotunditat i la valentia d’aquests textos, que avui publiquem reunits per primer cop, ens ofereixen la sorpresa de veure la seva actualitat, i alhora ens dibuixen, amb tot l’abrandament i llibertat de les seves paraules, la figura d’una dona excepcional.

Comentaran l'obra Glòria Santa-Maria i Pilar Tur.

Activitat coordinada: Fundació Josep Pla i Biblioteca

Imprescincibles: La germana, l'estrangera, de M.Mercè Marçal
Maria Callís
13.10.22 | 18:00 h
En femení: La trena de Laetitia Colombani.
Marina Sabaté
17.10.22 | 18:00 h
Llegir el Teatre: Zona inundable
24.10.22 | 18:00 h
Tertúlia literària: Literatura i cinema
25.10.22 | 16:30 h
Distòcia, de Pilar Codony
David Figarola i Joan Soler
27.10.22 | 19:00 h
En femení: Tot el que em cal ja ho duc a dins de Rupi Kaur.
Amalia Valderrama
21.11.22 | 18:00 h