Cinema i Jazz, una relació estreta i perdurable

Jordi Dorca

Dimecres 05 d'octubre | 19:00 h

Sala Polivalent de la biblioteca.

Places limitades - Inscripcions a la biblioteca: 972 304 809 / biblioteca@palafrugell.cat

Jordi Dorca, divulgador i tècnic del Museu del Cinema de Girona.

El jazz i el cinema són dues disciplines que van néixer amb el segle XX, en un primer moment van ser vistes com un mer entreteniment, però amb els anys han esdevingut dues de les grans manifestacions culturals del segle XX. Va ser precisament a la primera pel·lícula sonora d'èxit, The Jazz Singer (1927) on va sorgir la relació entre cinema i jazz, una relació que s’ha anat sovintejant. Als incis aquest estil de música servia només per il·lustrar els ambients dels baixos fons, però a poc a poc, en altres films, el jazz es va convertir en un protagonista essencial, sigui per la seva important banda sonora, pel tema tractat, per narrar la biografia d'un músic. En aquesta conferència repassarem amb exemples quina ha estat aquesta relació i les pel·lícules i bandes sonores més icòniques d'aquesta perdurable relació entre dues de les manifestacions culturals més populars dels darrers anys.

Activitat dins la programació del Festival de Jazz Costa Brava.

Dimecres
oct

Atreveix-te! Qualitats, subtilitats i intangibles de l'ofici de mestre
Joan Domènech