Contes filosòfics de Voltaire

Joan-Lluís Lluís

Suspès
divendres, 27 de gener | 18:00 h

Sala Polivalent de la biblioteca.

Places limitades.

Inscripcions a la biblioteca: 972 304 809 / biblioteca@palafrugell.cat

ACTIVITAT POSPOSADA. Properament es concretarà una nova data.

Encara que el mateix François-Marie Arouet, dit Voltaire, donava poca importància als seus contes filosòfics —un conjunt de vint-i-sis contes i novel·les breus de temàtica ben diversa—, avui aquestes són, sens dubte, les obres més llegides i editades del pensador, escriptor i enciclopedista francès. Escrits amb una llibertat que només es permetia en la correspondència personal, aquests contes reuneixen l’originalitat del pensador i el seu esperit satíric i crític amb la lluita infatigable que lliurava contra la superstició i el fanatisme religiós. Tots els neguits de Voltaire, totes les seves preocupacions i les seves «lliçons» de vida es troben en aquests escrits que, en forma de breus relats, ofereixen un retrat implacable de l’Europa del moment i de la naturalesa humana.

El volum ha estat prologat i traduït per l’escriptor, assagista i traductor rossellonès Joan-Lluís Lluís, que ha estat guardonat, entre d’altres, amb el Premi Sant Jordi, el Premi Òmnium a la millor novel·la de l’any i el Premi Joan Crexells de narrativa.

Divendres
gen

Suspès

Llenguaferits, assertius amb el català.
Jessica Neuquelman i David Vila
dv. 17.02.23 | 18:00 h
Davant la crisi i el perill de col·lapse, economia solidària d'emergència
Jordi Garcia Jané i Raúl García-Durán