Contes filosòfics de Voltaire

divendres, 20 d’octubre | 18:00 h
Durada: 1h

Sala Polivalent.

Places limitades. Inscripcions a la biblioteca: 972 304 809 / biblioteca@palafrugell.cat

Presentació del llibre Contes filosòfics de Voltaire a càrrec de l'escriptor Joan-Lluís LLuís.

"El Voltaire més lliure i divertit! El sisè volum de la nova col·lecció «Bernat Metge Universal» són els Contes filosòfics, de Voltaire.

"Encara que el mateix François-Marie Arouet, dit Voltaire, donava poca importància als seus contes filosòfics —un conjunt de vint-i-sis contes i novel·les breus de temàtica ben diversa—, avui aquestes són, sens dubte, les obres més llegides i editades del pensador, escriptor i enciclopedista francès. Escrits amb una llibertat que només es permetia en la correspondència personal, aquests contes reuneixen l’originalitat del pensador i el seu esperit satíric i crític amb la lluita infatigable que lliurava contra la superstició i el fanatisme religiós. Tots els neguits de Voltaire, totes les seves preocupacions i les seves «lliçons» de vida es troben en aquests escrits que, en forma de breus relats, ofereixen un retrat implacable de l’Europa del moment i de la naturalesa humana."

Divendres
oct
18:00 h

Gratuït
Finalitzat
Activitats relacionades
Actual
El cant de taverna no té edat
Estevets de Mont-ras
dv. 25.10.24 | 18:00 h
Cicle POST SCRIPTUM II: la imatge després de la paraula
Miquel del Pozo
Del dl. 04.11.24 al dl. 18.11.24 | 18:00 h
Health us Nepal
Ramon Boix Iglesias i Dolors Gubau
dj. 07.11.24 | 18:00 h
Ciutat endins
Mercè Cuartiella i Marta Gallart
dv. 15.11.24 | 18:00 h
Actual
Per educar un infant necessitem la comunitat?
Converses pedagògiques amb una mirada més enllà de l’escola.
dj. 21.11.24 | 18:00 h
M'hauria agradat coneixe't