Imprescindibles: Vida de Manolo (contada per ell mateix), de Josep Pla

Álvaro Muñoz

dijous, 13 d’abril | 18:00 h

Josep Pla havia conegut a Manolo Hugué a Barcelona l'any 1919, quan l'escultor acabava de tornar a Espanya després de la primera guerra mundial. La primera edició de la Vida de Manolo va ésser publicada l’any 1927 després de diverses estades de Josep Pla a Ceret i és el resultat d’una sèrie de soliloquis i diàlegs sobre la vida i les opinions d’un dels homes més notòriament interessants -segons Pla- de la nostra època. Parlen de tot: de la seva infància i adolescència a Barcelona, dels primers contactes artístics, de la seva vida atzarosa, tant a Barcelona com a París, de la bohèmia artística i literària i del realisme intel·lectual de la seva obra a la recerca sempre del moviment , de la llum i d’un modelatge totalment personal. Manolo té una agudesa i una intel·ligència natural que fascinen Pla i, d’aquesta mútua comprensió neix aquest llibre, que recull les expressions més típiques de l’artista.

Comentarà l'obra, Álvaro Muñoz, Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona

Activitat coordinada: Fundació Josep Pla i Biblioteca de Palafrugell

abr

Imprescindibles: La fascinació del periodisme. Cròniques (1930-1936), d'Irene Polo
Glòria Santa-Maria i Pilar Tur
dj. 16.02.23 | 18:00 h
En femení: Ni forts ni valents de Thaïs Gutiérrez.
Amalia Valderrama
dl. 20.02.23 | 18:00 h
Tertúlia literària: Novel.la històrica o de memòria.
dt. 21.02.23 | 16:30 h
Club de Lectura fàcil: El fantasma de Canterville
Marta Padrós i Anna Vedrum
dt. 21.02.23 | 17:00 h