Tècnica i totalitarisme: digitalització, deshumanització i ela anells del poder local

Jordi Pigem

dijous, 9 de febrer | 18:00 h

Sala Polivalent de la biblioteca.

Places limitades.

Inscripcions a la biblioteca: 972 304 809 / biblioteca@palafrugell.cat

La tecnologia és com el foc. Si la fem servir com una eina, amb contenció, és ben útil. Sense contenció, però, el seu efecte pot ser devastador. Tota nova tecnologia transforma les relacions humanes i les relacions de poder.

A partir de la confluència entre el coneixement científic (la psicologia, la neurociència, la sociologia de les noves tecnologies, la història de la ciència) i humanístic (l’univers literari de Tolkien, la intuïció poètica de Rilke, l’anàlisi del totalitarisme de Hannah Arendt, la filosofia d’Agamben), Tècnica i totalitarisme analitza i confronta les propostes, cada vegada més influents, que redueixen els éssers humans a dades i algoritmes i que ens preparen per acceptar ingènuament una nova forma de totalisme tecnocràtic.

Tècnica i totalitarisme (Fragmenta, 2022) convida, alhora, a redescobrir el valor de l’existència, única i irrepetible, de cada ésser humà.

Llenguaferits, assertius amb el català.
Jessica Neuquelman i David Vila
dv. 17.02.23 | 18:00 h
Davant la crisi i el perill de col·lapse, economia solidària d'emergència
Jordi Garcia Jané i Raúl García-Durán